Turbodiesel Opla 1.6L ECOTEC

fot GM-Opel

Opel poinformował o produkcji nowego turbodiesla 1.6L ECOTECktóry legitymuje się spełnieniem normy EURO6 i przy tym może osiągać w topowej wersji nawet 136KM i 320Nm co przekłada się na 3,9L/100km zużycia oleju napędowego dla normy NEDC mierzone w Astrze 5-cio drzwiowej. Prezentacja jeszcze bardziej ekologicznej i ekonomicznej wersji tego cichego turbodiesla o mocy 110 KM, odbędzie się podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Tej odmianie silnika wystarcza średnio zaledwie 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów przy emisji COna poziomie 97 g/km, a więc wyraźnie poniżej progu 100 gramów co do tej pory było domeną hybryd lub bardzo małych aut.  Silnik ten będzie zastępował wysłużony już diesel 1,7L i w przeciwieństwie do niego jest w pełni aluminiowy co daje również mniejszą masę jednostki.  Nowy 1.6 CDTI Opla jest najcichszym silnikiem wysokoprężnym wśród podobnych jednostek, czego odzwierciedleniem jest nadane mu określenie „szepczącego diesla”. Na moc i parametry ekologiczne silnika pozytywnie wpłynęły także wysokociśnieniowy układ common rail oraz katalizator tlenków azotu (NOx). Wraz z turbiną o zmiennej geometrii, która zapewnia elastyczność, rozwiązania te stanowią najważniejsze elementy techniczne silnika. Do obsługi tego silnika zostały przeprojektowane przekładnie manualne 5 i 6 biegowe i obecnie legitymują się zmniejszonym tarciem z zwiększoną wytrzymałością.

fot GM-Opel
fot GM-Opel

 

Opublikowano