Alfa Romeo na Salonie Motoryzacyjnym Genewa 2014.

fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo powraca na Salon Motoryzacyjny w Genewie z nowymi wersjami Quadrifoglio Verde modeli Giulietta i MiTo.„Quadrifoglio Verde” powraca w modelach Giulietta i MiTo.

 W Genewie debiutują nowe wersje „Quadrifoglio Verde” modeli Giulietta MiTo. Odświeżone niedawno modele nadal będą wyróżniać się w swoich segmentach perfekcyjnym połączeniem wyrazistego stylu, kompaktowych i mocnych silników, właściwego stosunku mocy do masy oraz typowych dla marki Alfa Romeo rozwiązań technicznych służących przyjemności z jazdy Obydwa modele o podwyższonych osiągach mają wiele wspólnego z fascynującą 4C. Alfa Romeo 4C to współczesny symbol marki, reprezentujący sportowy styl zakodowany w DNA Alfa Romeo i wyrażający się w takich aspektach jak znakomite osiągi i technologia, gwarantujące maksimum przyjemności z jazdy oraz niepowtarzalną estetykę.

fot. Alfa Romeo
fot. Alfa Romeo

Mito i Giulietta w wersji „Quadrifoglio Verde” nawiązują do najlepszych tradycji Alfa Romeo, takich jak:  dynamiczne osiągi bez uszczerbku dla efektywności, szacunek dla środowiska naturalnego i wygoda codziennej eksploatacji. Samochody Alfa Romeo zawsze były projektowane z myślą o klientach, którym zależy, aby samochód był nie tylko „użytecznym środkiem transportu”, ale także zapewniał „emocje” w pełnym tego słowa znaczeniu.

Nowa wersja „Quadrifoglio Verde” z okazji 60‑lecia modelu Giulietta.

Dla uczczenia 60. rocznicy modelu Alfa Romeo Giulietta jest ona dostępna także w nowej wersji Quadrifoglio Verde, w pełni odzwierciedlającej DNA marki. Na tle pozostałych wersji modelu nowa Giulietta Quadrifoglio Verde wyróżnia się jeszcze bardziej zdecydowaną sylwetką i mocniej zaznaczonym indywidualnym stylem. Ponadto tylko Quadrifoglio Verde jest wyposażona w silnik pochodzący z supersamochodu Alfa Romeo 4C. To nowa, wykonana w całości z aluminium turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM, współpracująca z najnowocześniejszą 6-stopniową przekładną Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem. Z okazji jej wprowadzenia na rynek Alfa Romeo zaprezentuje specjalną limitowaną „edycję premierową” Giulietty Quadrifoglio Verde, liczącą tylko 500 egzemplarzy, ze specjalnymi dodatkami, takimi jak karbonowe spojlery i oprawy lusterek bocznych, spojlery boczne oraz 18‑calowe obręcze kół ze stopów lekkich z pięcioma otworami i błyszczącym antracytowym wykończeniem. Giulietta Quadrifoglio Verde „Launch Edition” będzie oferowana w kolorze czerwonym (Alfa Red lub trójwarstwowy Competizione Red) oraz w ekskluzywnej matowej szarości Magnesio Grey.

Nadwozie.

Z zewnątrz samochód przyciąga wzrok typowo sportowym profilem oraz legendarnym emblematem „Quadrifoglio Verde” na błotniku, tuż obok kierunkowskazu. Od innych wersji Giulietty odróżnia ją także błyszczące antracytowe wykończenie lusterek bocznych, przedniego grilla, klamek drzwi i opraw lamp przeciwmgielnych. Agresywną stylizację nowej wersji podkreślono specjalną dużą końcówką wydechu oraz 17- lub 18‑calowymi obręczami kół ze stopów lekkich, przez które widać elementy układu hamulcowego Brembo z czterotłoczkowymi czerwonymi zaciskami i tarczami powiększonymi do 320 mm średnicy.

Wnętrze.

Dbałość o szczegóły i dobór materiałów wysokiej jakości wskazują na najwyższy poziom włoskiego stylu. W szczególności uwagę zwraca czarny sportowy wystrój podkreślony nowym zestawem wskaźników z logo QV oraz nowymi, pokrytymi skórą i Alcantarą, głębokimi sportowymi fotelami ze zintegrowanymi zagłówkami. Nowa, wyprofilowana kierownica ze skórzanym pokryciem i kontrastującymi białymi przeszyciami jest standardem w tej wersji Giulietty. Mieszek dźwigni zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego są pokryte skórą z białymi i zielonymi przeszyciami. Aluminiowe sportowe pedały, czarna podsufitka oraz specjalne dywaniki dopełniają wystroju wnętrza nowej wersji.

Silnik i skrzynia biegów.

Wprowadzony najpierw w modelu Alfa Romeo 4C najmocniejszy silnik w ofercie jest teraz montowany w nowej wersji Giulietty Quadrifoglio Verde. To turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm3, z aluminiowym blokiem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik rozwija 240 KM mocy przy 6000 obr./min oraz wyróżnia się doskonałym stosunkiem momentu obrotowego i mocy do pojemności w swojej kategorii, tj. odpowiednio: 194 Nm/l i 135 KM/l. 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 2100-4000 obr./min, z których 80% jest dostępne już przy 1800 obr./min, gwarantuje nadzwyczajną elastyczność i sportową dynamikę. W 240-konnym czterocylindrowym turbodoładowanym silniku benzynowym o pojemności 1750 cm³ zastosowano innowacyjny aluminiowy blok oraz niestandardowe kolektory – dolotowy i wydechowy – zoptymalizowane w celu nadania pojazdowi jeszcze bardziej sportowego charakteru. Ponadto może się on poszczycić najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójna bezstopniowa regulacja faz rozrządu, turbosprężarka oraz system kontroli wykorzystujący technologię Scavenging, eliminujący efekt tzw. turbodziury.

Z nowym silnikiem benzynowym 1750 Turbo współpracuje najnowocześniejsza 6‑stoponiowa przekładnia Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem, która łączy funkcjonalność skrzyni automatycznej z dynamiką sekwencyjnej zmiany biegów.  Skrzynia ta może pracować w trybie automatycznym lub sekwencyjnym. Do zmiany przełożeń „w górę” lub „w dół” służy precyzyjnie działająca i ergonomiczna dźwignia. Kierowca może także posługiwać się manetkami przy kierownicy. Za pomocą przełącznika Alfa DNA może on także dostosować charakterystykę pojazdu pod względem komfortu, osiągów bezpieczeństwa i oszczędności paliwa.

Osiągi.

 

Flagowa Giulietta z tym silnikiem rozwija prędkość powyżej 240 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy, co jest wynikiem o 0,2 s lepszym od poprzedniej wersji z manualną skrzynią biegów. Dodatkowe emocje podczas jazdy zapewnia typowy dla samochodów Alfa Romeo rasowy pomruk silnika, podkreślony jeszcze niskimi częstotliwościami wzmacnianymi przez nowy kolektor dolotowy. Mimo imponujących osiągów samochód nie szkodzi nadmiernie środowisku: sterowanie wielopunktowym wtryskiem oraz układy ograniczające tarcie i straty energii sprawiają, że „Quadrifoglio Verde” spełnia bardzo rygorystyczne wymagania normy Euro 6.Symbol najlepszych osiągów można więc teraz intepretować także jako połączenie maksymalnej przyjemności z jazdy z większą świadomością ekologiczną – okazuje się bowiem, że sportowy styl jazdy nie wyklucza zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Nowy pakiet QV Line.

Wraz z wprowadzeniem wersji Quadrifoglio Verde w ofercie Giulietty znajdzie się pakiet „QV Line”. Dzięki temu klimat wersji „Quadrifoglio Verde” będą mogli poczuć także posiadacze wersji Distinctive i Exclusive z innymi silnikami (z wyjątkiem benzynowego 1.4 Turbo 105 KM i 1.4 Turbo 120 KM przystosowanego do zasilania LPG).

Giuliettę QV Line można rozpoznać po emblemacie na nadwoziu, typowo sportowym profilu, a także po hamulcach Brembo, ciemnych oprawach przednich reflektorów, przyciemnianych szybach bocznych z tyłu, bocznych spojlerach oraz specjalnym, błyszczącym, antracytowym wykończeniu lusterek bocznych, klamek, przedniego grilla i opraw lamp przeciwmgielnych. Sportowe akcenty można znaleźć także we wnętrzu: czarna deska rozdzielcza, aluminiowe sportowe pedały, sportowe fotele z tapicerką ze skóry i Alcantary, wyprofilowana kierownica z białymi przeszyciami oraz nakładki na progi z logo Quadrifoglio Verde.

fot. Alfa Romeo
fot. Alfa Romeo

Giulietta 2014 i nowy silnik 2.0 JTDm TCT 175 KM.

Nowa wersja Quadrifoglio Verde jest uzupełnieniem ważnych nowości wprowadzonych niedawno w modelu Alfa Romeo Giulietta z roku modelowego 2014. Model ten wciąż będzie wyróżniał się w swojej kategorii dowodząc, że „mocny” silnik może być także „oszczędny”, że „elegancki” samochód może być również „wygodny” a, „kompaktowe” nadwozie może dostarczyć „przyjemności z jazdy”.  Zmodernizowano stylistykę Giulietty, wprowadzając nowy przedni grill, nowe chromowane oprawy lamp przeciwmgielnych oraz różne wzory 16-, 17- i 18‑calowych obręczy kół. Rozszerzono także paletę kolorów, dodają trzy nowe pozycje: Moonlight Pearl, Anodizzato Blue i Bronze. Zmian – takich jak nowa kierownica i tapicerka foteli czy detale deski rozdzielczej, paneli drzwi oraz klamki – nie zabrakło również we wnętrzu.  Obecnie, w zależności od kraju, w którym jest oferowana, Giulietta z roku modelowego 2014 jest dostępna w pięciu wariantach wykończenia – Impression, Progression, Distinctive, Exclusive oraz nowym Quadrifoglio Verde – oraz w 7 wersjach silnikowych, w tym z nowym silnikiem 2.0 JTDM 2 150 KM, turbodieslem 2.0 JTDM 2 175 KM (z automatyczną przekładnią TCT) oraz potężnym turbodoładowanym silnikiem

fot. Alfa Romeo
fot. Alfa Romeo

benzynowym o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM, zarezerwowanym wyłącznie dla wersji Quadrifoglio Verde. W ofercie znajdują się także następujące silniki: turbodiesel 1.6 JTDM 105 KM, jednostki benzynowe 1.4 Turbo 105 KM i 120 KM oraz 1.4 MultiAir 170 KM (dostępny również z przekładnią automatyczną Alfa TCT), a także 1.4 Turbo 120 KM w wersji dwupaliwowej (LPG i benzyna).

fot. Alfa Romeo
fot. Alfa Romeo

Do najważniejszych nowości na 2014 rok należy też nowy 175‑konny silnik 2.0 JTDM skojarzony z przekładnią Alfa TCT. Taka konfiguracja gwarantuje typowe zalety turbodoładowanego silnika wysokoprężnego i komfort automatycznej przekładni w jednym aucie.   Wprowadzona do sprzedaży zaledwie kilka tygodni temu Giuletta 2.0 JTDM 175 KM TCT zostanie zaprezentowana po raz pierwszy na międzynarodowym forum na 84. Salonie Motoryzacyjnym w Genewie. Nowy turbodiesel jest wyposażony w układ wtryskowy najnowszej generacji MultiJet, zapewniający optymalne spalanie w każdych warunkach pracy silnika, a także znaczne obniżenie spalania i emisji hałasu. Wspomagany przez turbosprężarkę niewielkich rozmiarów silnik charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym dostępnym już w niskim zakresie prędkości obrotowej (350 Nm przy 1750 obr./min) oraz maksymalną elastycznością. A to nie wszystko. Alfa Romeo Giulietta z tym silnikiem uzyskuje znakomite osiągi: prędkość maksymalna 219 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,8 s, zużycie paliwa 4,4 l/100 km oraz emisja CO2 116 g/km (w cyklu mieszanym). Głównym atutem silnika 2.0 JTDM 2 jest bez wątpienia układ wtrysku „common rail” najnowszej generacji z innowacyjnymi wtryskiwaczami z funkcją sterowania ilością oleju napędowego podawanego do komory spalania z maksymalną precyzją, w wyjątkowo szybkim i elastycznym trybie sekwencyjnym, dzięki zastosowaniu hydraulicznego serwozaworu.

Układ ten może wykonać do ośmiu wtrysków w czasie jednego cyklu. Służy to optymalizacji coraz bardziej skomplikowanego procesu spalania. Podobną rolę spełnia system Injection Rate Shaping (IRS), czyli dwa wtryski następujące błyskawicznie jeden po drugim, zapewniające ciągły i modulowany dopływ paliwa do cylindra. Jest to skuteczny sposób na usprawnienie procesu spalania, co przekłada się na cichszą pracę oraz niższą emisję cząstek stałych i tlenów azotu (NOx). Ponadto nowy układ wtryskowy ma jeszcze prostszą i bardziej niezawodną konstrukcję ze względu na uproszczoną budowę samych wtryskiwaczy.

Nowa MiTo „Quadrifoglio Verde”.

Nowa MiTo „Quadrifoglio Verde” to kompaktowy samochód z dynamiką auta sportowego. Zdążył on już zachwycić tych europejskich klientów, którzy cenią włoski styl i techniczną doskonałość służącą zapewnieniu radości z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa.

Nadwozie.

MiTo „Quadrifoglio Verde” łatwo rozpoznać po takich elementach, jak tylny spojler, sportowy tylny zderzak z dyfuzorem, nowe polerowane wykończenie opraw lusterek bocznych, przedniego grilla, klamek drzwi i opraw reflektorów, a także 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu i czerwone zaciski hamulcowe. Nowa matowa szarość Magnesio Grey przeznaczona specjalnie dla MiTo Quadrifoglio Verde podkreśla sportowo-dynamiczny styl kompaktowego nadwozia, stanowiąc jednocześnie tło dla emblematu z czterolistną koniczyną pod bocznym kierunkowskazem.

Wnętrze.

Czarne wnętrze harmonizuje ze stylem nadwozia, a jednocześnie zawiera liczne udoskonalenia wskazujące na najbardziej sportową i dynamiczną wersję modelu. Jej charakter podkreślono takimi elementami jak: wyprofilowana kierownica pokryta skórą z kontrastującymi białymi przeszyciami, nowy zestaw wskaźników z logo QV, deska rozdzielcza Competizione z tworzywa imitującego karbonowe wykończenie i nowe specjalne dywaniki. Dźwignia hamulca ręcznego jest pokryta czarną skórą z białymi przeszyciami. Taką samą skórą, ale z białymi i zielonymi przeszyciami, pokryte są rękojeść i mieszek dźwigni zmiany biegów.

Silnik i skrzynia biegów.

Serce każdego samochodu Alfa Romeo, a jednocześnie jego największy atut to silnik. Nie inaczej jest w przypadku MiTo „Quadrifoglio Verde”. Sportowy i mocno indywidualny charakter samochodu zapewnia nowy turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir, który współpracując z 6‑stopniową przekładnią z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT nowej generacji rozwija moc 170 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2500 obr./min (w trybie Sport wartość ta rośnie do 250 Nm przy 2500 obr./min). Najważniejszą cechą tego silnika jest znakomity stosunek masy do mocy, który w przypadku samochodów marki Alfa Romeo jest jednym z istotnych czynników decydujących o ich sukcesie na drodze i na torze wyścigowym.

fot. Alfa Romeo
fot. Alfa Romeo

Osiągi.

Najbardziej usportowiona wersja MiTo oferuje znakomite osiągi. Rozwija prędkość maksymalną powyżej 219 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy, przy ograniczonym poziomie emisji CO2 i zużycia paliwa. W cyklu mieszanym wartości te wynoszą odpowiednio: 5,4 l/100 km i 124 g/km. W porównaniu z poprzednią Quadrifoglio Verde zmniejszono zarówno emisję CO2 (−11%), jak i zużycie paliwa (−10%). Warto także podkreślić, że silniki Alfa Romeo można rozpoznać po niepowtarzalnym dźwięku podkreślającym wyjątkowy charakter pojazdu. Mimo to są one przyjazne dla środowiska i spełniają normy ustanowione w przepisach regulujących zasady homologacji pojazdów.

Nowy pakiet QV Line.

Inspirowany wersją Quadrifoglio Verde nowy pakiet „QV Line” wkrótce zadebiutuje także jako opcja wersji wyposażenia Distinctive, dostępna ze wszystkimi silnikami oprócz 70‑konnej jednostki 1.4. MiTo QV Line można będzie rozpoznać po specjalnym emblemacie, sportowym tylnym zderzaku, eleganckim polerowanym wykończeniu przedniego grilla i klamek, 17‑calowych obręczach kół z lekkiego stopu oraz oprawach przednich i tylnych świateł. Pakiet QV Line obejmuje także nową kierownicę pokrytą czarną skórą z kontrastującymi białymi przeszyciami oraz czarną skórę na dźwigni hamulca ręcznego (z białymi przeszyciami), a także na rękojeści i mieszku dźwigni zmiany biegów (z biało-zielonymi przeszyciami). Ponadto klient ma do wyboru trzy różne typy foteli z białymi i zielonymi przeszyciami odzwierciedlającymi klimat wnętrza: fotele z tapicerką z czarnej tkaniny z logo Alfa Romeo (wyposażenie standardowe), fotele z tapicerką z wysokogatunkowej skóry Frau lub sportowe fotele Sabelt ze szkieletem z włókna węglowego.

Opublikowano