Peugeot 308 SW trafił do salonów

Po udanym debiucie na salonie w Genewie, Peugeot 308 SW był wyczekiwany na rynku z zasłużoną niecierpliwością.

Kombi nie musi być brzydkie

Gdy Peugeot 308 zdobył tytuł „Samochodu Roku 2014” zainteresowanie wersją kombi dodatkowo wzrosło – jak będzie wyglądał rywal VW Golfa Varianta? Francuzi stanęli na wysokości zadania. Stworzyli duże, dynamiczne kombi o nisko wyprofilowanej, sportowej sylwetce przyciągającej spojrzenia. Auto ma długość 4,58 m i wysokość 1,47 m. Oznaczenie SW przyzwyczaiło nas że mamy do czynienia z autem niezwykle praktycznym, nie inaczej jest tym razem. Bagażnik ma 556 dm3 pojemności, regularne kształty pozwalają w pełni korzystać z jego wymiarów, łatwo też się go konfiguruje. Poszczególne części kanapy składa się jednym ruchem od strony bagażnika. Najnowszy Peugeot, podobnie jak wersja hatchback, został zbudowany na nowej, modułowej platformie EMP2. Dzięki temu udało się obniżyć masę auta o 140 kg w porównaniu do poprzednika.

Peugeot śledzi ekologiczne trendy

Wszystkie silniki Peugeota znajdujące się w ofercie, zarówno benzynowe jak i wysokoprężne, spełniają normę Euro 6. Do wyboru są 2 diesle, 1.6 HDi o mocy 92 KM lub w wersji e-HDi 115 KM, oraz 2.0 BlueHDi dysponujący mocą 150 KM. Jednak podstawową jednostką jest debiutujący benzynowy 1.2 PureTech w wersjach 110 i 130 KM. Może trochę dziwić fakt że w palecie jednostek dedykowanych dla kombi zabrakło oferowanego w wersji hatchback 1.6 THP. Jednak trzeba przyznać że na papierze parametry trzycylindrowej jednostki napędowej robią wrażenie. Moc 130 KM, maksymalny moment obrotowy 230 Nm, osiągany już przy 1750 obrotów. Warto też zauważyć że podczas testów w Hiszpanii osiągnięto rekordowo niskie zużycie paliwa. Seryjny Peugeot 308 z tą jednostką osiągnął spalanie 2,85 litra na 100 kilometrów i przejechał ponad 1800 kilometrów na jednym baku paliwa.

Nowy-Peugeot-308-SW

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 110 KM z manualną przekładnią pięciobiegową jest oferowany za 69 700 zł (wersja wyposażenia Access).
Najtańszy diesel 1.6 HDi o mocy 92 KM (Access) został wyceniony na 74 700 zł, natomiast ceny topowego 2.0 BlueHDi 150 KM występującym tylko w najbogatszej wersji wyposażenia Allure zaczynają się od 102 200 zł.

Opublikowano