Nowy Fiat Ducato

12 maja, w Ośrodku Badawczym w Balocco (Vercelli), prasie międzynarodowej zostanie zaprezentowany Nowy Fiat Ducato, najnowsza wersja bestsellera, który od 33 lat, dzięki swoim 5 generacjom, zbiera nagrody i odnosi sukcesy handlowe, o czym świadczy ponad 2,6 miliona samochodów sprzedanych na świecie od 1981 po dzień dzisiejszy.

Będący punktem odniesienia w regionie EMEA na przestrzeni lat, Fiat Ducato wyszedł poza granice Europy, żeby dotrzeć do Rosji, Ameryki Łacińskiej, na Bliski Wschód i do Australii. Aktualnie jest sprzedawany w ponad 80 krajach całego świata, w tym w Ameryce Północnej, w której od tego roku sprzedawany jest pod marką RAM. Tak więc Fiat Ducato to samochód ŚWIATOWY, który pociągnie za sobą rozwój Fiat Chrysler Automobiles w branży lekkich samochodów dostawczych. Nowy styl nadwozia to wynik połączenia nowoczesnego wzornictwa z koncepcją prawdziwego,  lekkiego samochodu dostawczego, przekazującego mocne poczucie dynamizmu, bezpieczeństwa, jakości i wytrzymałości. Tak więc, nowy samochód Fiat Professional jeszcze bardziej rozwija koncepcję „wzornictwa połączonego z funkcjonalnością”, która od początku jest cechą charakterystyczną modelu. Spośród nowości, na pierwszy plan wysuwają się 2 różne kolory kraty chłodnicy, dolna część zderzaka, nowe obręcze kół 16″, nowe reflektory ze światłami  w technologii LED oraz zderzak przedni,  3 częściowy majacy na celu  obniżenie kosztów ewentualnej naprawy.

fot. fiatWewnątrz Nowy Ducato proponuje trzy wersje wykończenia – Classic, Techno i Lounge – których elegancja i wyrafinowanie rośnie wraz z poziomem wyposażenia. Ich cechą charakterystyczną są nowe fotele, których poziom komfortu plasuje się u szczytu gamy oraz nowy uchwyt na kubki zintegrowany z konsolą.  Nowy Ducato jako pierwszy wnosi do segmentu  wielofunkcyjny uchwyt urządzeń mobilnych, umieszczony na środku wszystkich desek rozdzielczych dostępnych w gamie, który może być wykorzystany jako uchwyt do urządzeń takich jak: smartfon, tablet, a także  zwykłych notatników.

Charakteryzujący się mocnym i wyróżniającym się wyglądem Nowy Ducato odnotowuje najniższy w swojej kategorii poziom zużycia paliwa oraz emisji spalin: od 5,8 l/100 km i 158 g/km CO2 w cyklu NEDC. To zasługa innowacyjnych silników MultiJet II Euro 5+ z gamy: 2.0 MultiJet 115 KM  – o maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (pięciostopniowa skrzynia biegów);  2.3 MultiJet 130 KM, o maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 2.3 MultiJet 150 KM – o maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 3.0 MultiJet 180 KM – o maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów). We wszystkich silnikach MultiJet 2.3 i 3.0 dostępna jest skrzynia biegów Comfort Matic o udoskonalonej konfiguracji, aby dostosować się do różnych warunków jazdy i funkcji spełnianych przez samochód.

Dzięki tradycji technologicznej Fiata Professional oraz doświadczeniu zdobytemu dzięki testowaniu i eksportowaniu modelu Ducato na cały świat, również poza Unię Europejską, wzrosła jeszcze bardziej niezawodność i wytrzymałość pojazdu w porównaniu z poprzednim modelem. Dzisiaj, jak nigdy dotąd, Ducato zwraca się w stronę globalnego rynku i musi być w stanie spełniać różnego rodzaju zadania coraz bardziej wymagające. Uzyskano to poprawiając wytrzymałość i niezawodność, dzięki wzmocnieniu nadwozia i zamków, komfortowi i udoskonalonym hamulcom, udoskonaleniom zawieszeń oraz sprzęgła. Na przykład, Nowy Ducato może pochwalić się dopuszczalną masą całkowitą do 4,4 ton, z obciążeniem na oś tylną do 2,5 ton oraz ładownością do 2,1 ton w wersji furgon.

Nowy Ducato „robi jeszcze jeden krok na przód” pod kątem oszczędności i kosztów obsługi, koncentrując się na redukcji masy samochodu gotowego do drogi i na zwiększeniu ładowności, wszystko to dzięki pracy nad zastosowanymi materiałami i elementami. Przykładem jest specjalne zawieszenie tylne wykonane z kompozytu, co w połączeniu z coraz szerszą i wszechstronną gamą zespołów napędowych jest potwierdzeniem cenionej strategii „one-mission – one engine” modelu Fiat Professional.

Nowy Ducato przoduje również pod względem oferty wyposażenia zaawansowanego technologicznie, dzięki najnowszej generacji urządzeniom bezpieczeństwa i wspomagania podczas jazdy, jak i systemom teleinformatycznym. Na przykład, we wszystkich wersjach, w standardzie oferowany jest system elektronicznej kontroli stabilności jazdy (ESC), udoskonalony dzięki systemowi przeciwdziałającemu dachowaniu, co pozwala zmaksymalizować komfort i zabezpieczyć ładunek przed nieprzewidzianymi ruchami pojazdu. Nowy Ducato wyposażony jest w elektroniczny system kontroli ładunku(LAC), asystent ruszania pod górę (Hill Holder), system kontroli trakcji (ASR) i system wspomagania nagłego hamowania (EBA).

Ponadto, aby zagwarantować łatwiejsze manewrowanie pojazdem i zwiększyć komfort jazdy, w silnikach  MultiJet 2.3 i 3.0 seryjnie będzie oferowany Servotronic, natomiast na żądanie będą montowane dodatkowe systemy wspomagające jazdę, takie jak: Traction+ (wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia), asystent pasa ruchu oraz system automatycznego rozpoznawania znaków drogowych.

Nowości pojawiają się również w zakresie teleinformatycznym, gdzie nowy model oferuje w standardzie technologię Bluetooth oraz odtwarzacz MP3 we wszystkich dostępnych modelach radioodtwarzaczy, a w najwyższej wersji z gamy – kolorowy ekran dotykowy 5″, kamerę cofania, wbudowaną nawigację oraz tuner radia cyfrowego DAB.

Fiat Professional oferuje najszerszą na rynku gamę samochodów z napędem na przednie koła. Wystarczy pomyśleć, że łącząc różne rodzaje nadwozia, silnika i mechaniki pojazdu, można uzyskać około 10.000 wersji do transportu towarów, do transportu osób oraz podwozi do zabudowy. W obrębie gamy furgonów można wybrać spośród sześciu różnych ładowności, od 8 do 17 m³ i mogą poszczycić się najlepszą efektywnością w tej kategorii. Poza tym, Nowy Ducato w wersji furgon będzie dostępny  jest w 4 wariantach długości i 3 wariantach wysokości dachu, a w wersji podwozie do zabudowy –  w 6 wariantach długości.

Opublikowano