Brukselka

Dziś na prośbę mojej koleżanki która jest w takcie diety a brukselkę wręcz uwielbia na nasz talerz wskakuje brukselka czyli kapusta tyle, że mała.

Zapewne większość z nas podczas spożywania brukselki czy innego posiłku nie zastanawia się nad właściwościami tego co na talerzu ale kochani to super ważne mieć świadomość tego co jemy a dokładnie tego co wkładamy do naszej buzi. Jak w przypadku szparag tak i tym razem trochę historii. Brukselka pochodzi z Belgii a jej nazwa wywodzi się od stolicy tego pięknego kraju czyli Brukseli. Tam dokonano krzyżówki kapusty głowiastej i jarmużu dzięki której mamy brukselkę. Oto jej właściwości: – posiada witaminę A,B- kompleks, C,E,H,K. – 150g brukselki to dzienne zapotrzebowanie naszego organizmu na witaminę C – zawiera beta-karoten – posiada związki azotowe, które przyśpieszają przemianę estrogenu i wydalają jego nadmiar (nadmiar estrogenu może przyczynić się do powstania nowotworów sutka, macicy i jajników) – posiada właściwości przeciwzapalne – wspomaga układ pokarmowy, sercowo-naczyniowy i oddechowy. – poza tym to cenne warzywo w diecie odchudzającej (100g to ok.30 kcal) Moja droga koleżanko – brukselka to warzywo jak najbardziej wskazane na Twoją dietę. Nie każdy jednak lubi brukselkę a zwłaszcza jej smak. Są metody pozbycia się smaku poprzez dosypanie do wody cukru bądź cynamonu. Jednak jak znam życie to sposobów jest dużo, ważne aby każdy z nas znalazł coś dla siebie.

3majcie się zdrowo małgośka-te

Opublikowano