Jeździliśmy Fabią 1.4 TSI 105KM

Testujemy kolejną Skodę tym razem jest to Fabia 1.2TSI 105KM czyli dość żwawe autko jak na ten segment rynku.

Wrażenia z jazdy

Autko po uruchomieniu silniczka chętnie zabiera się do pracy, przyspieszenia są wyraźnie odczuwalne bo i 105KM w tak małym autku robi naprawdę dużo emocji. Chyba nawet więcej od Punto 1.4multiair, zdecydowanie więcej a to wszystko przy dość umiarkowanym apetycie na paliwo w tym przypadku benzynę.  Trochę przyzwyczailiśmy się do możliwości Octavii i zrobiło się trochę ciepło gdy okazało się że skuteczność hamulców choć bardzo wysoka to daleko jej do Octavii ale czego spodziewać się od auta o połowę  tańszego od testowanej uprzednio Octavii. Dla przeciętnego użytkownika dynamika tego auta jest co najmniej wystarczająca, auto przyspiesza żwawo na każdym biegu i spokojnie można wyprzedzać na zatłoczonej drodze. Takie wyprzedzanie jest dynamicznie możliwe do ok. 100km/h kiedy to impet słabnie i tu sugestia do producenta: dajcie autku szósty bieg!!!!!!!

fot. www.hobby.plNie mam pojęcia co autor miał na myśli dając 5biegową skrzynię to już nie te czasy a i dla ekonomii lepiej by było bo niestety porównując do naszej poprzedniczki czyli Octavii 140KM 1.4 TSI jest średnio. Na przestrzeni 2tys km testu Octavia kombi spaliła średnio ok. 7L/100km a Fabia dużo mniejsza z mniejszym silnikiem i mocą o 30% mniejszą spaliła tylko 0.3L/100km mniej. Wynik jedynie o 5% niższy nie jest powalający ale rekompensuje to wszystko komfort jazdy który na tą klasę spokojnie plasuje ją powyżej np. Punto.

Miejsce pracy czyli wnętrze

fabia-elegance-plus_main (1)Przestronność jest wystarczająca ja sam ważąc prawie stówkę i mając 185cm wzrostu nigdy nie miałem kłopotów z wsiadaniem i wysiadaniem. Udało nam się odbyć testową podróż w 5 osób czyli tylna kanapa pełna i to dużych facetów więc masa na pokładzie była chyba ponad homologację. Baliśmy się że zawieszenie rozjedzie się kompletnie bujając jak w sztormie a tu zaskok, było miękko ale znośnie, dynamika ucierpiała ale 5 facetów, pełen zbiornik i bagażnik… nieźle naprawdę nieźle. Dynamika też znośna oczywiście komfort średni ale w większych autach jest skromnie a tu niewygody rekompensowały materiały użyte do tapicerki i niezłe audio

Asystent hamowania

fabia-elegance-plus_mainCo do asystentów do których przyzwyczailiśmy się w większych i bardziej luksusowych autach tu mamy asystentkę….  Swoją z biura jak mam…  hola hola za takie pieniądze czyli w okolicach 50tys to jest nieźle ale tu nie da się jak w biedronce zrobić wybornej kiełbasy za 9pln/kg bo tu takie rzeczy nie przejdą. I dobrze bo lubimy wiedzieć co mamy a czego nie nie łudząc się że mamy ale tak naprawdę nie mamy. Jedyna pomoc to miniasystent wycieraczek. Zapomniałbym dodać że jest tam dobra navigacja z wyświetlaniem aktualnego ograniczenia prędkości na drodze, to oszczędzi wasz portfel.

Przydatność auta

Co do przydatności to myślę że jest to auto dla polskiej średniej rodziny choć polecałbym wtedy wybrać silnik diesla bo choć dynamika mniejsza, cena wyższa to jednak ekonomia zrekompensuje nam to w trakcie eksploatacji.

fabia-elegance-plus_main (2)fabia-elegance-plus_main (3)

Opublikowano