Test Hyundai ix20

Hyundai iX20

Hyundai wraz z Kia to duży holding i dużo modeli jest wspólnie produkowanych, tak też jest w przypadku ix20. Jest bliźniakiem Kii Vengi. Jest to auto, które wpasowuje się coraz bardziej popularną niszę mikrovan czy miniCrossOver, przedstawicielem tej grupy, który ostatnio odniósł duży sukces jest Renault Captur. Mały Hyundai jest jednak mimo małych gabarytów bardzo przestronny, jest to idealne auto dla młodej polskiej rodziny która bardziej sobie ceni przestrzeń i niezawodność a dysponuje ograniczonymi środkami. Pięcioletnia gwarancja jest udzielana tylko przez niezawodnych producentów i taki jest Hyundai, ileż to razy jest tak że auto jeszcze nie zostało spłacone do końca a jest z reguły brane w kredycie na ok 5lat i przed spłatą zaczyna się sypać.

Silnik/skrzynia

Auto przez nas testowane  ma silnik 1.4L z wtryskiem do kolektora dolotowego, posiada 90KM dostępnych przy 6000obr/min i moment obrotowy 137Nm przy 5000obr/min. Niestety jest to według nas za mało, silnik kręci się do 6000tys obr/min ale jest to męczące. Jego dynamika jest bardzo umiarkowana i raczej polecałbym go osobom, które mają lekką nogę lub zachęcam do wyboru silnika 1.6L 125KM i 156Nm co jest wartością o 30% wyższą i daje już radość wyprzedzania. Skrzynia biegów w naszym 1.4L jest 5-cio biegowa i jest dobrze zestopniowana, przyspieszenia choć skromne są równo rozłożone i wiemy czego możemy się spodziewać. Praca silnika jest o tyle fajna, że już od 1500obr/min auto przyspiesza bez protestu i do 4tys jest prawie bezgłośne, niestety potem robi się hałaśliwie stąd propozycja albo 1.6L albo turbodiesel który w najmocniejszej wersji ma 90KM i 240Nm co jest chyba najodpowiedniejszym wyborem. Postaramy się przetestować taką wersję dla was po nowym roku. Wracając do naszego 1.4L to jest on bardzo elastyczny i użycie 5-cio stopniowej skrzyni jest wystarczające, nie zmusza do częstych zmian biegów a jej praca jest spokojna i każda zmiana biegu jest pewna, nie występuje haczenie, nie ma stresu.

 

Zawieszenie/koła/hamulce

Auto jest wyposażone w koła 195/65×15 ale można opcjonalnie zamówić 205/55×16, pierwsza wersja daje większy komfort druga zapewni lepsze trzymanie na zakrętach ale nie łudźmy się, zawieszenie jest typowe dla aut typu van, jest komfortowe więc dopłata do szerszych kół jest bez sensu. Nawet w mocniejszej wersji koła są identyczne, hamulce wszędzie są tarczowe i wystarczająco skuteczne, brak sportowego zawieszenia w opcji pozbawi tych co mają bardziej sportową smykałkę możliwości wydania większych pieniędzy. Szkoda bo dopłata do mocniejszej 125 konnej benzyny to tylko trochę ponad 3tys zł i choć amortyzatory gazowe zastosowane w niej są wystarczające to ja lubię czuć każdy kamyk na drodze bo daje to pewność prowadzenia. Osiągi na poziomie 12,8s do 100km/h i prędkość maksymalne nie powodują zbyt dużej ilości pracy dla układu hamulcowego stąd nie można narzekać na jego działanie a przy masie 1180kg i ekonomia jest przyzwoita. Nam auto podczas testu mieszanego  głównie po stolicy spaliło średnio 7L/100km co jest wynikiem w miarę normalnym.

W ramach cotygodniowego testu pojemności bagażnika do ix20 pakowaliśmy torby od www.torbysamochodowe.pl. Tym razem udało się umieścić 3 spore torby marki KJUST. Nadmieniam, że pojemność kufra Hyundaia ix20 to 440 litrów, zatem sporo. Przy pomocy testowych toreb wykorzystaliśmy maksymalnie przestrzeń bagażową.

WP_20151030_11_29_35_Pro — kopia WP_20151030_11_29_47_Pro — kopia WP_20151031_11_31_30_Pro — kopia WP_20151031_11_31_38_Pro WP_20151031_11_31_51_Pro — kopia WP_20151031_11_31_59_Pro — kopia WP_20151031_13_50_11_Pro WP_20151031_13_50_26_Pro — kopia WP_20151031_13_50_38_Pro — kopia WP_20151031_13_50_52_Pro — kopia WP_20151031_13_51_09_Pro WP_20151031_13_51_23_Pro WP_20151031_13_51_54_Pro WP_20151031_13_52_07_Pro WP_20151031_13_52_30_Pro WP_20151031_13_52_54_Pro WP_20151031_13_53_27_Pro WP_20151031_13_54_05_Pro

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *