Test Toyota Aygo x-cite

Aygo x-cite wygląda fantastycznie! Przód dodaje pazura i agresji temu autu. Szczególnie, że nasz model był niebieski żarówiasto…

Powagi mu zdecydowanie brak, ale jeśli ktoś spojrzał mu prosto w reflektory, szybko nabierał respektu. Aygo jest nie tylko najbardziej miejskie ze wszystkich miejskich aut, ale jest także nieziemsko stylowe.

Generalnie jestem z tych dam, które lubią duże samochody. Pewnie jeśli zamiast Aygo dostałabym Toyotę Hilux, oszalałabym z radości. Jednak muszę przyznać, że z tym maleństwem nie jest tak źle. Dla kobiety, która często jeździ po mieście, a do tego robi sporo zakupów to samochód idealny. Niewiele pali, jeździ dość zwinnie i przyjemnie, a do tego jest całkiem ładny, opływowy i generalnie zwraca na siebie uwagę. No i o to chodzi!

DSCN0901

Wygląd

Stylistyka tego samochodu budzi skrajne emocje, jedni kochają go za tę złość w spojrzeniu, a inni wręcz mówią, że to niezbyt korzystny zabieg. Niby małe autko dla kobiety a tu takie ostre rysy. Można by to skwitować stwierdzeniem, że powinny nim jeździć przede wszystkim osoby pełne sprzeczności. No i wpływ na to ma też fakt, że ostrość na zewnątrz ma się nijak do np. ostrości silnika. No ale to już rozwiązaliśmy, to auto dla kobiet, a te generalnie spokojnie jeżdżą 😉

DSCN0911 DSCN0900 DSCN0903

Wnętrze jest bardzo przyjemne, przejrzyste, jak na swoje możliwości dobrze wyciszone. Ne a tu takie sząłu jak przy wyglądzie zewnętrznym, jest powiedziałabym… bardzo normalne. Posiada nawet wyświetlacz multimedialny w wersji dotykowej. Obsługa? Nic prostszego!

DSCN0898 DSCN0917

Wrażenia z jazdy

O ile z przodu jedzie się całkiem komfortowo, to z tyłu są pewne problemy. Jakie? Największy problem to brak miejsca. Jeśli mierzy się więcej niż 160 cm, nie jest komfortowo. Jednak zaręczam, że wejść się da, sprawdzone. Dwóch rosłych mężczyzn siedziało i nie narzekało 😉

DSCN0908

Bagażnik jest dość głęboki i na zakupy w sam raz, ale na dłuższy wyjazd nie ma co liczyć. 163 litry to, okazuje się niewiele. Brak szerokości zaburza trochę funkcjonalność, ale przecież to nie jest samochód na wakacyjną wyprawę całą rodziną.

DSCN0915

Polubiłam to auto! Prowadzi się bardzo dobrze, w mieście mogłam wjechać nawet w najbardziej wąskie miejsce parkingowe, a do tego jest zwinny i wystarczająco zwrotny. Co więcej zwraca na siebie uwagę, zdarzały się sytuację, że na stacji benzynowej podchodzili do mnie tankujący z pytaniem „co to jest za auto?”. No i te spojrzenia ludzi jadących obok… W jakiejś mierze jest to na pewno zasługa tego koloru – intensywnej pomarańczy, ale jest to także konsekwencja inwencji twórczej japońskich projektantów.

A teraz… męskie spojrzenie

Trojaczki z Kolina, czyli jedna fabryka robi 3 modele 3 marek, Toyota Aygo, Peugeot 107 i Citroec C1 niby to samo, a jednak nie. O ile pierwsza edycja trojaczków była niemal identyczna różniąc się jedynie znaczkami marki… niewątpliwie odniosły gigantyczny sukces. Te auta to synonim niezawodności, jedne z najczęściej wybieranych flotówek dla sprzedawców. Obecna edycja trojaczków to już krok w przyszłość.

Toyota wpadła na pomysł indywidualnej modyfikacji designu auta. Możemy sobie w opcji zamówić inne spojlery i obudowę przodu auta, możemy samodzielnie zmieniać jego wygląd. To taki gadżet ale wygląd naszej wersji testowej był intrygujący, sami oceńcie, trochę kosmiczny ale jedno jest pewne, jakość Toyoty. Wszystko jest bardzo solidnie złożone i spasowane, auto jest skromnie wyposażone, ale jak wspomniałem to tanie auto, które musi wytrzymać los auta firmowego. I tym właśnie przyciągnęło masę klientów. Bo jak mówi powiedzenie, „jakie auto wjedzie wszędzie? FIRMOWE”.

DSCN0905 DSCN0912

Koncepcja mechaniczna auta pozostała ta sama, silnik 1L pojemności 69KM i wystarczy bo jest ekonomiczny i niezawodny. Myślę że to auto godne jest polecenia jako firmowe ale też jako drugie w  rodzinie czy tzw na zakupy. Po mieście zużycie paliwa nie przekracza 6,5L/100km a i jego gabaryty są idealne do wciskania się w każdą dziurę zwłaszcza że polscy projektanci parkingów mają tendencję do mnożenia miejsc zachowując powierzchnię ogólną parkingu. Ostatnio na Ursynowie nie byłem w stanie wsiąść do auta bo ktoś blisko zaparkował, niestety zaparkował prawidłowo tyle że jego auto było duże. Na pewno każdy z Was miał taką przygodę więc w przypadku Aygo nie ma problemu. Toyota jest zgrabna i zwinna, silnik ekonomiczny zachowujący całkiem niezłą dynamikę.

W tym tygodniu testowaliśmy Toyotę Aygo z Autoryzowanym Dealerem Toyota Motor Poland – TOYOTA MARKI. Już wkrótce konkurs. A w nim do wygrania „Weekend z Toyotą Aygo” czyli auto z pełnym bakiem na weekend dla zwycięzcy. Nagrodę funduje Salon Samochodowy Toyota Marki. Szczegóły wkrótce.

WP_20160126_15_00_20_Pro WP_20160126_14_56_37_Pro WP_20160126_14_55_46_Pro WP_20160126_14_55_23_Pro WP_20160126_14_53_30_Pro WP_20160126_14_26_36_Pro DSCN0918

 

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *