Test Hyundai i20 active GDI turbo 100 manual

Hyundai i20 active GDI turbo 100

Test Hyundai i20 active GDI turbo 100 manual

Hyundai i20 active GDI turbo 100

Hyundai i20 został wprowadzony do większości WORD-ów jako auto egzaminacyjne, bardzo mądre posunięcie. Robimy test Hyundai i20 active GDI turbo 100 manual ponieważ w ślad za WORD-ami poszły szkoły jazdy. Potencjalny adept woli szkolić się na samochodzie na którym będzie zdawał egzamin, w ten sposób producent zapewnił sobie zbyt kilkuset aut. Jednak pewne jest że spory odsetek młodych kierowców kupi auto na którym zdawało egzamin i szkoliło się. W takim aucie będą czuli się pewnie i znajomo. My oczywiście nie wybraliśmy wersji 1200cm3 bo taką już testowaliśmy patrz Test Hyundai i20 82KM manual . Najnowsza wersja Active ma sporo nowinek i jest utrzymana w modnym duchu crossovera, auto jest znacznie atrakcyjniejsze od zwykłej wersji.

Hyundai i20 active GDI turbo 100

Teraz okiem technicznym

Test Hyundai i20 active GDI turbo 100 manual – Silnik/skrzynia

Hyundai i20 active GDI turbo 100

Do tej pory i20 miał małe silniki, było to w benzynie 1200 oraz 1400cm3 i mocach odpowiednio 82 i 100KM. Nowa wersja uległa modzie downsizingu i obcięto jej jeden cylinder więc ma 3 oraz dodano turbosprężarkę. 1000cm3 generuje 100KM przy 4500obr/min jak w dieslu i moment obrotowy też ma jak w dieslu 172Nm przy 1200obr/min. Jeśli do tego dołożymy bezpośredni wtrysk benzyny to auto okazuje się i nowoczesne i dynamiczne i oszczędne. Udało się też obniżyć ilość szkodliwych substancji w spalinach.  Auto dzięki masie tyci przekraczającej tonę rozpędza się do setki w 10 s z kawałkiem. Pewnie byłoby jeszcze szybciej gdyby skrzynia była sześcio nie pięciobiegowa, tu chyba księgowi doszli do głosu i nie odpuścili.

Test Hyundai i20 active GDI turbo 100 manual – Zawieszenie/koła/hamulce

Hyundai i20 active GDI turbo 100

I znów nieśmiertelny McPherson z przodu, więc jest ok natomiast z tyłu oszczędnie i praktycznie, belka skrętna. Taki sposób rozwiązania zapewni nam przyzwoite trzymanie drogi ale też ograniczy do minimum rolę serwisu, jest prawie bezawaryjne. Oczywiście hamulce tarczowe tyle że przednia oś ma je wentylowane.  Opony szeroki 205/45×17 idealnie współpracują z zawieszeniem i hamulcami, są dobrze dobrane. Auto pomimo że jest dość wysoko zawieszone jak crossover to bardzo dobrze trzyma się drogi i co zaskakujące jest dość odporne na podmuchy bocznego wiatru pomimo małej masy.

Test Hyundai i20 active GDI turbo 100 manual – Ekonomia

Hyundai i20 active GDI turbo 100

I tu okazuje się że nowy silnik choć brzmi jak rozlatująca się pralka jest ekonomiczny bo w całym teście wyszło nam 6,5l a jeździliśmy naprawdę szybko. Szkoda że skrzynia biegów ma tylko 5 przełożeń bo ten szósty bieg miałby wpływ na zużycie paliwa. O ile w mieście ta skrzynia zużycia na poziomie 6l/100 km nie poprawi o tyle w trasie pewnie z pół litra byśmy zyskali.

zobacz innego większego Hyundaia test hyundai i40 1.7 CRDI 7DCT kombi Premium

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.