Test Hyundai i40 kombi 1.7 CRDI 7DCT Premium

hyundai i40 kombi 1.7 CRDI 7DCT
szybkie kombi

Test Hyundai i40 kombi 1.7 CRDI 7DCT

Zaczynamy test hyundai i40 kombi 1.7 CRDI 7DCT. Koreańczycy prą do przodu na wszystkich frontach, nie tylko giganci jak Hyundai/Kia ale nawet malutki Ssangyong. Niezawodność aut przestała być domeną Japończyków, teraz to Kia i Hyundai liderują w długości gwarancji nawet do 7 lat. W Polsce od lat koreańskie produkty cieszą się dobrą opinią dlatego z roku na rok wzrasta sprzedaż także Hyundaia. Wzrasta i to szybciej jak przyrost rynku tak więc Koreańczycy spychają konkurencję. Coraz chętniej Hyundai jest wybierany jako auto flotowe i to we wszystkich kategoriach. Właśnie i40 jest kupowany przez kadrę menagerską, jego popularność jest wynikiem bardzo wysokiej jakości ale też obsługi serwisowej. Właśnie taki argument trafia do zarządzających flotą w wielu firmach. Okazuje się że droższe marki wcale nie są na tym polu lepsze natomiast i40 jest bardzo wysoko notowany choć nie zalicza się do premium.

hyundai i40 kombi 1.7 CRDI 7DCT
wygląda okazale, kombi xxl

Teraz okiem technicznym

Test Hyundai i40 kombi 1.7 CRDI 7DCT – Silnik/skrzynia

Stary dobry znajomy 1,7 turbodiesel to produkt Isuzu montowany w Kii oraz Oplach, nie jest to najnowocześniejsza jednostka. Ma to jednak swoje zalety, jest po prostu nie do zajechania. Generuje 141KM przy 4000 obr/min oraz 340Nm pomiędzy 1750 a 2500 obr/min przekazując to do automatycznej skrzyni biegów. Cały ten zespół napędowy jest w stanie nasze auto rozpędzić w trochę ponad 10s do 100km/h. Może nie jest to sprint ale auto nie jest sportową wyścigówką i raczej celuje w rozważnych i statecznych odbiorców. Jest świetnie wyciszone i nadaje się na długie trasy.

hyundai i40 kombi 1.7 CRDI 7DCT

Test Hyundai i40 kombi 1.7 CRDI 7DCT – Zawieszenie/koła/hamulce

I znów nieśmiertelny McPherson z przodu, swoją drogą co by oni wszyscy zrobili gdyby nie genialny wynalazca? Tył wielowahacz, to dzięki niemu auto rewelacyjnie znosi nierówności drogi na szybkich zakrętach co ma wpływ na bezpieczeństwo. Hamulce wentylowane z przodu z tyłu zwykłe tarcze. Koła w naszej testówce miały 225/45×18 i do masy półtorej tony są wystarczające do szybkiej jazdy. Brakuje mi w ofercie regulowanego zawieszenia ale jak wspomniałem jest to auto dla statecznych i rozważnych kierowców.

hyundai i40 kombi 1.7 CRDI 7DCT

Test Hyundai i40 kombi1.7 CRDI 7DCT – Ekonomia

I tu tradycyjnie jak u wszystkich dane fabryczne są pobożnym życzeniem i oczekiwaniem zrozumienia od klienta. Średnie zużycie w warunkach jesiennych i tradycyjnie normalnej jazdy to prawie 8l/100km co jest rozczarowujące. Nawet przy spokojnej jeździe po mieście nie udało nam się zejść poniżej 7l/100km. W trasie jest już lepiej bo 5,5l/100km jest bez wysiłku do uzyskania, chyba jego domeną jest trasa, długa trasa. Jak już się rozpędzi to jedzie. Poza tym jeśli jest to pojazd dla menagera wyższego szczebla to nie bawmy się w jazdę o kropelce bo czas to pieniądz.

hyundai i40 kombi 1.7 CRDI 7DCT hyundai i40 kombi 1.7 CRDI 7DCT hyundai i40 kombi 1.7 CRDI 7DCT

posłuchaj eksperta co mówi o i40 Bezpieczny zakup auta Hyundai i40 czy Kia Optima

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *