Ford Edge Twin Turbo Sport

Ford Edge Twin Turbo Sport

Ford Edge Twin Turbo Sport

Ford Edge Twin Turbo Sport to jest auto które nie jest premium więc może być tanie (jeśli o taniości tu można mówić) ale jest luksusowe tak pół kroku do premium. Myślę że tą filozofią podbiją serca menagerów wyższego szczebla z korporacji. Podobne auto z podobnym wyposażeniem od Audi, BMW czy Mercedesa będzie droższe o dobre 30%. Ja myślę jednak że właściciele małych firm docenią to auto bo oferuje prawie tyle co niemiecka trójka ale jest tańszy i w zakupie i mniemam że w eksploatacji bo jeśli chodzi o serwis to Ford zawsze miał umiarkowane ceny.

Ford Edge Twin Turbo SportFord Edge Twin Turbo Sportteraz okiem technicznym

Ford Edge Twin Turbo Sport – Silnik/skrzynia

Ford Edge Twin Turbo Sport

Downsizing, downsizing, downsizing… bo w tym przypadku 2L pojemności w tak dużym aucie to istny downsizing no i 210KM z takiej pojemności w dieslu? Silnik pracuje dość twardo a i moment obrotowy 450Nm powoduje że nie brak mu dynamiki, jest tylko małe ale… Dlaczego moment maksymalny jest dopiero przy 2tys obr/min bo o powinno być niżej, dysonans z mocą. Moc jest rewelacyjnie nisko bo 3700 obr/min kolejnym problemem jest skrzynia biegów, poza tym że działa szybko i aksamitnie i nie jest dwusprzęgłowa(to zaleta) to ma 6 biegów. Ja myślałem że teraz minimum to 7 biegów ale ok, silnik jest bardzo elastyczny dzięki podwójnej sprężarce co powoduje że nawet nie zauważymy że ma tylko 6 przełożeń. W polskiej ofercie brak benzyniaka, takie solidne V6 byłoby jak marzenie w tym aucie.  Aha!!! 4×4 występuje tu jako zapewnienie lepszej trakcji na śliskiej nawierzchni, nie służy do jazdy w teren!!!!!!!

 

Ford Edge Twin Turbo Sport

Ford Edge Twin Turbo Sport – Zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie jest bardzo sprężyste co powoduje że auto przy dużych prędkościach nie zachowuje się idiotycznie jak większość SUVów a bardziej jak osobówka. Jechaliśmy autostradą w deszczu 180km/h i auto nie wykazywało żadnego myszkowania czy niepewnej trakcji, jechał jak po szynach. W naszej wersji SPORT zawieszenie ma twardsze sprężyny, szkoda że nie ma zawieszenia adaptacyjnego. Hydromagnetyczne amortyzatory kosztują raptem parę tysięcy więcej co przy finalnej cenie byłoby miłą opcją. Koła o średnicy felgi 20 cali i szerokości opony 255/45 są idealnym rozwiązaniem do tej mocy i wagi auta.

Ford Edge Twin Turbo Sport

Ford Edge Twin Turbo Sport – Ekonomia

Dawno w tak dużym aucie nie byłem zaskoczony rozsądnym zużyciem paliwa, ten silnik jest naprawdę dopracowany bo ma umiar. Średnie z testu to 7,6 a auto 2tony waży i było normalnie eksploatowane i z obciążeniem. W trasie nie przekraczając 120km/h zmieścimy się w 6L/100km czy przy 7 albo 8 biegowym automacie byłoby dużo niżej? Myślę że nie natomiast benzyniak przy tej masie by potrzebował co najmniej 50% paliwa więcej.

Ford Edge Twin Turbo SportFord Edge Twin Turbo SportFord Edge Twin Turbo Sport

Przeczytaj również: Co z tym fotoradarem

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *