Renault Clio dCi GT Line

Renault Clio dCi GT Line

Renault Clio dCi GT Line

Nie wszyscy lubią małe samochody ale są marki które zbudowały swoje istnienie na małych autach i do dziś nieźle im to wychodzi. Test Renault Clio dCi GT Line robimy by to sprawdzić jak jest teraz. Kiedyś FIAT robił najwięcej najfajniejszych małych aut i nawet Fiat 850 był w wersji coupe oraz cabrio. Takie narody jak włosi czy Francuzi pokazali że luksus może być masowy. Może trafić pod strzechy, że małe i tanie nie znaczy tandetne. Dziś opowiemy Wam o wrażeniach z testu Clio. GT Line to współczesna próba nawiązania do przeszłości. Clio zawsze było małym autkiem z ograniczonymi walorami komfortu i trakcji i z dość słabymi silnikami.

Renault Clio dCi GT Line

Nasze Clio to wersja pięciodrzwiowa co poprawia zajmowanie miejsca na tylnej kanapie i to że może tam podróżować do 3 osób to mit. Generalnie to dwie z przodu i dwie z tyłu ale optymalnie dla i komfortu i zachowania trakcji to łącznie 3 osoby. Niestety małe auta źle znoszą przeciążenie i stają się niestabilne natomiast właśnie przez utwardzenie zawieszenia ten problem zmalał. GT Line to Clio z dieslem 1500cm3 i mocy 110KM. Wydaje się to być dużą wartością jak na tę klasę ale powinno być też jeszcze ekonomicznie. Jak było naprawdę, przeczytacie poniżej.

Renault Clio dCi GT Line

teraz okiem technicznym

Renault Clio dCi GT Line – Silnik/skrzynia

Auto nowe a tu niespodzianka, stary dobry znajomy 1.5 dCi znany i z Renaulta i z Nissana z różnych modeli o różnej mocy. Zapomniałbym, jeszcze Dacia zwłaszcza Duster!!! Silnik nie jest ferią nowinek technologicznych. Nie zachwyca kulturą pracy ale wyrósł już dawno z chorób wieku dziecięcego i możemy zapomnieć o jego istnieniu poza interwałami serwisowymi. 110KM jest generowanych przy 4tys. obr/min a 270Nm momentu mamy już od 1700 obr/min, nie są to wartości supersportowe ale da się jeździć dynamicznie. Skrzynia jest sześciobiegowym manualem z dobrze pracującymi synchronizatorami więc można szybko zmieniać biegi by uzyskać 11s do setki.

Renault Clio dCi GT Line          Renault Clio dCi GT Line

 

Renault Clio dCi GT Line – Zawieszenie/koła/hamulce

Jak w poprzednich wersjach Clio z przodu zamontowano kolumny MacPhersona a z tyłu belkę skrętną ze sprężynami śrubowymi. Rozwiązanie stare i sprawdzone. Jak patrzę na innych producentów to jeszcze chyba nikomu nie udało się zrobić takiego rozwiązania jak MacPhersonowi. Niezależnie od nacji i kontynentu jego kolumny są w co trzecim modelu auta, dziś najbardziej liczy się bezawaryjność i cena ale też i koszty eksploatacji. Hamulce z przodu tarcze wentylowane a z tyłu… niezpodzianka! Bębny, prawie bezobsługowe. Koła 205/45×17 przy tak małej masie auta powodują że przyczepność jest co najmniej wystarczająca.

Renault Clio dCi GT Line

Renault Clio dCi GT Line – Ekonomia

Oczywiście te wszystkie bzdurki o zużyciu na poziomie 3,5l/100km to żart, nam jedynie przy jeździe na wprost z jednostajną prędkością 89km/h udało się zrobić taki wynik. Każda chwila zmiany mocy, kierunku jazdy, hamowania okupiona była natychmiast wzrostem zużycia. Jeśli chcemy jechać normalnie w trasę gdzie trzeba hamować  wyprzedzać to musimy liczyć się z wynikiem 4,5L co i tak jest rewelacyjnym wynikiem. W mieście wzrasta to realnie o jakieś 20-25% i takie są realia, chyba to i tak nie dużo.

Życzymy szerokiej drogi i bezpiecznej podróży!

Przeczytaj również: Mitsubishi Pajero Adventure DI-D AT

 

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *