DS5 THP 210KM

DS5 THP 210KM

DS5 THP 210KM

Citroen w latach 50-tych zbudował DSa i zaprezentował go w 1955 roku na wystawie w Paryżu. To był wstrząs dla wszystkich, hydrauliczne zawieszenie, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, hydrauliczne hamulce przedtem tego nie było.  Test DS5 THP 210KM powie nam czy rewolucja dalej trwa.

DS5 THP 210KM

teraz okiem technicznym

DS5 THP 210KM – Silnik/skrzynia

Silnik 1600 cm3 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny generuje 210KM i 285Nm podłączone do 6-biegowej skrzyni mechanicznej. Auto waży 1460kg więc przyspiesza całkiem żwawo, producent podaje 8.1 do setki nam wyszło 7.8 szkoda że zużycie paliwa rozminęło się w drugą stronę. Silnik ma bardzo płaską charakterystykę i choć jest doładowany nie ma ani turbo dziury ani skokowego wzrostu mocy. Skrzynia biegów ręczna pracuje precyzyjnie ale skoro to ma być premium to przydałby się automat. Generalnie jest to dostojnie szybkie auto ale bez sportowego zacięcia.

DS5 THP 210KM

DS5 THP 210KM – Zawieszenie/koła/hamulce

Niestety nie zastaliśmy hydraulicznego zawieszenia, przód kolumny MacPherson a z tyłu belka skrętna, dobrze ale bez rewolucji. Hamulce tarczowe z przodu wentylowane a koła w rozmiarze 235/40×18 zapewniają dobry komfort podróżowania. Generalnie auto najlepiej czuje się na długich trasach z prędkością autostradową. Citroen pokazał że potrafi tak zestroić zawieszenie że przy ponad 160km/h czujemy pewne prowadzenie auta i przewidywalne jego zachowanie. Niestety mało firm robiąc szybkie auta potrafi zadbać o to jak DS5.

DS5 THP 210KM

DS5 THP 210KM – Ekonomia

Zawsze podobają mi się bzdurki wypisywane w katalogach i weryfikacja w realu. Auto nie jest ciężkie więc zadowala się rozsądnym zużyciem zwłaszcza na autostradzie. Nam średnio wyszło 7,8l/100km z całego testu co jest akceptowalne, ci co szukają oszczędności niech wybiorą diesla. My wolimy turbobenzynę bo jest szybka i daje radość dynamiki przy dużych prędkościach. UWAGA hybryda jest na dieslu, bardzo nowatorskie i godne uwagi.

Więcej wysłuchasz w audycji http://hobby.pl/2014/10/citroen-c1-ii/ 

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.