VW TOURAN TDI DSG R-LINE VAN

VW TOURAN TDI DSG R-LINE VAN

VW Touran TDI DSG R-Line VAN

Testujemy VW Touran TDI DSG R-Line VAN dostawczaka w wersji SuperExpress ze skrzynią dwusprzęgłową, silnikiem 190KM i regulowanym zawieszeniem. Jeździ jak mała wyścigówka choć tak wcale nie wygląda i to może być jego wielkim atutem. Kto się spodziewa że auto rodzinne typu van bez problemu przekracza 200km/h, chyba tylko Policja!!!

 

VW TOURAN TDI DSG R-LINE VAN

 

teraz okiem technicznym

Touran TDI DSG R-Line Van – Silnik/skrzynia

Silnik to dwu litrowy turbodiesel z commonrailem o mocy 190KM i momencie 400Nm, jednostka stosowana w całym koncernie. Ten model silnika już wyrósł z chorób wieku dziecięcego a było ich bez liku i teraz śmiało można go wybierać. Skrzynia biegów DSG o 6 przełożeniach jest szybkim i sprawnym dwusprzęgłowym automatem. Prawdę mówiąc to skrzynia jest jedynym słabym ogniwem. DSG z reguły po 120-150tys wymaga wymiany sprzęgieł a to koszt kilku tysięcy złotych więc lepiej wybrać manual. W tej konfiguracji auto przyspiesza w 8s do setki co jak na vana jest rewelacyjnym wynikiem.

VW TOURAN TDI DSG R-LINE VAN

VW Touran TDI DSG R-Line Van – Zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie to kolumny MacPherson przód i belka skrętna z multilink z tyłu tyle że amortyzatory mają regulację. Są to amortyzatory z płynem hydromagnetycznym zmieniającym charakterystykę elektronicznie zagęszczając płyn. Hamulce tarczowe na obu osiach, wentylowane z przodu. Koła mają 225/40×19 by można było w trybie SPORT poszaleć. Poszaleć? Tak ponieważ poza pracą obu zespołów mamy też możliwość regulacji twardości zawieszenia w 3 stopniach od komfort przez normal po sport.

VW TOURAN TDI DSG R-LINE VAN

VW Touran TDI DSG R-Line Van – Ekonomia

Jak na tak duże auto z prawie dwustukonnym silnikiem pomimo że zużywa więcej od deklaracji producenta jest to rozsądne. W trakcie testu zrobiliśmy prawie tysiąc kilometrów głównie Warszawa i okolice, jeżdżąc dynamicznie bo chcemy wartości realnych. Średnie z testu to 7.6L/100km ale z tempomatem i zgodnie z przepisami można zejść w trasie do 5.6L/100km tylko poco nam 190KM? My używaliśmy ich razem z trybem SPORT i była radocha z jazdy bo auto ma cieszyć zwłaszcza z pakietem R-Line. I na koniec, z tym pakietem ten samochód jest naprawdę ładny!!!

Przeczytaj również: Test VW Touran 150KM TDI6m/150KM TSI DSG7

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.