Renault Clio TCe GT Line oraz nawigacji Mio MiVue Drive 65 LM

Renault Clio TCe GT Line

Renault Clio TCe GT Line z nawigacjią Mio MiVue Drive 65 LM

Renault Clio TCe GT Line oraz nawigacji Mio MiVue Drive 65 LM
Renault Clio TCe GT Line

Renault Clio TCe GT Line – Silnik/skrzynia

Silnik zastosowany w tym aucie jest dobrze znany z innych modeli zarówno Renault jak i Nissana. Występuje tam w odmianach od 115 do 130KM, w naszym GT Line ma 120KM i szkoda że te 10KM zabrakło z najmocniejszej wersji. Silnik na szczęście nie uległ modzie na downsizing. Ma 4 cylindry więc jego praca jest miła dla ucha, 120KM mamy już od samego dołu bo jest tam nowej generacji turbina o małej bezwładności. Mała bezwładność turbiny przekłada się na jej spontaniczność i reakcje na pedał gazu nie są obciążone turbodziurą. Generalnie 200Nm momentu obrotowego i charakterystyka turbo powodują że mamy wrażenie auta które ma dużo większą pojemność.

Dynamika w granicach 9s do setki nie poraża ale auto w każdym zakresie obrotów jest dynamiczne. Sześcio biegowy manual z precyzyjnym prowadzeniem lewarka dopełnia radości. Oczywiście jest wersja z automatem ale tu kompletnie jest zbędna. Auto daje tyle radości jak kiedyś Renault 5 GT Turbo tyle że tam charakterystyka turbo była dramatyczna i zasilanie gaźnikiem… Retro a tu wszystko co technologia dała i jest na topie rozwiązań w silnikach benzynowych.

Renault Clio TCe GT Line oraz nawigacji Mio MiVue Drive 65 LM
Renault Clio TCe GT Line

Renault Clio TCe GT Line – Zawieszenie/koła/hamulce

Jak w poprzednich wersjach Clio z przodu zamontowano kolumny McPherson a z tyłu belkę skrętną ze sprężynami śrubowymi. Rozwiązanie stare i sprawdzone, jak patrzę na innych producentów to jeszcze chyba nikomu nie udało się zrobić takiego rozwiązania jak McPhersonowi. Niezależnie od nacji i kontynentu jego kolumny są w co trzecim modelu auta, dziś najbardziej liczy się bezawaryjność i cena ale też i koszty eksploatacji. Hamulce z przodu tarcze wentylowane a z tyłu… niezpodzianka! Bębny, prawie bezobsługowe. Koła 205/45×17 przy tak małej masie auta powodują że przyczepność jest co najmniej wystarczająca.

Renault Clio TCe GT Line oraz nawigacji Mio MiVue Drive 65 LM         Renault Clio TCe GT Line oraz nawigacji Mio MiVue Drive 65 LM

Renault Clio TCe GT Line  – Ekonomia

Jak na silnik benzynowy z turbosprężarką i oferujący dynamikę poniżej 9s do setki Clio jest rozsądne w spożyciu. Średnie zużycie z testu to 7l/100km. W zimie to przyzwoity wynik natomiast jeżdżąc w trasę zgodnie z przepisami zmieścimy się w 5l/100km. Tylko czy ktokolwiek jest w stanie tak jechać skoro auto daje frajdę z jazdy? W mieście jest mniej różowo. Na krótkich odcinkach w niskich temperaturach będzie to 8l/100km myślę że latem uda się litr urwać.

Renault Clio TCe GT Line oraz nawigacji Mio MiVue Drive 65 LM

Renault Clio TCe GT Line oraz nawigacja Mio MiVue Drive 65 LM – Nawigacja

Choć na pokładzie Clio mamy fabryczną nawigację to jednak chcieliśmy zobaczyć jak to jest w porównaniu z naszym MiVue Drive 65 LM. Posiada najnowsze mapy dostępne na rynku. Jesteśmy zaskoczeni sprawnością nawigacji Renault, MiVue natomiast przebija wszystko swoją kamerą. Możliwość nagrywania przejazdu jest rzeczą coraz bardziej potrzebną, w czasach kiedy i Policja i ubezpieczyciele stosują nieczyste zagrania. Chciałbym byście zobaczyli filmy jaki e można nakręcić bo żadna nawigacja samochodowa nie da wam takiej możliwości.

Renault Clio TCe GT Line oraz nawigacji Mio MiVue Drive 65 LM

Renault Clio TCe GT Line oraz nawigacji Mio MiVue Drive 65 LM

 

Przeczytaj również o: Audycja „Na biegu”- Renault Clio GT Line vs. Seat Mii

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.