Ssangyong Tivoli diesel automat

Ssangyong Tivoli diesel automat

Test Ssangyong Tivoli diesel automat

Ssangyong Tivoli diesel automat
Ssangyong Tivoli diesel automat

Ssangyong Tivoli diesel automat – Silnik/skrzynia

Diesel w Tivoli to pierwszy silnik tego typu zaprojektowany pod rządami hinduskiej Mahindry która jest właścicielem marki. 1.6L diesel rozwija 115KM w sposób bardzo równy i z dużą kulturą jedyne co może drażnić to brak jego wyciszenia. Nie mam pojęcia czemu nie wygłuszono komory silnikowej bo brzmi to nieatrakcyjnie. Niestety w dobie marketingu i gry pozorów taki hałas może odstraszyć kupujących pomimo świetnej charakterystyki jednostki. Do tego nowy sześciobiegowy automat z hydrokinetycznym sprzęgłem powoduje że auto przyjemnie się prowadzi. Zmiana biegów następuje szybko i bez jakichkolwiek szarpnięć nawet kiedy przełączymy ją w tryb ręczny i będziemy zmieniać biegi przy wysokich obrotach. Najdziwniejsze jest ulokowanie przełącznika zmiany ręcznej skrzyni biegów bo jest to mały pstryczek z boku lewarka. To taki figiel producenta.

Ssangyong Tivoli diesel automat

Ssangyong Tivoli diesel automat – zawieszenie/koła/hamulce

Sprężystość zawieszenia w połączeniu z kołami 215/40×18 sprawia że auto pomimo dość dużej wysokości jak na Crossovera bo prawie 160cm powoduje że nawet szybkie i ciasne zakręty pokonuje się w sposób bardzo przyjemny i pewny a co za tym idzie bezpieczny. Zawdzięczamy to MacPhersonom z przodu i belce skrętnej z tyłu. Co do hamulców to przód ma tarcze wentylowane a tył też tarcze ale bez użebrowania. Nie zaobserwowaliśmy fadingu nawet przy wielokrotnych ostrych hamowaniach więc jest to na tle konkurencji powód do dumy. Dzięki małej pojemności silnika diesla i jego nowoczesnego wykonania nie ma też problemu z nurkowaniem nosa przy gwałtownym hamowaniu.

Ssangyong Tivoli diesel automat
Ssangyong Tivoli diesel automat

Ssangyong Tivoli diesel automat – EKONOMIA

Zużycie paliwa w trakcie naszego testu pozostawało na rozsądnym poziomie pomimo zimowych warunków oraz użytkowania go na krótkich trasach. Przejechaliśmy ponad 1200km i średnia z całego testu to 7.4L/100km natomiast w mieście przy ostrej jeździe i wiecznie niedogrzanym silniku dochodziło do 7.8L/100km. W trasie w normalnych warunkach drogowych udawało nam się zmieścić w 6.5L/100km na drodze ekspresowej i 5.7L/100km na zwykłej drodze. Podejrzewam że te wartości mogą spaść o ok 8-10% latem.

 

Przeczytaj: SsangYong Tivoli w Polsce już od 59 900 zł!

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.