Skoda Octavia Scout 4×4 110KM TDI

Skoda Octavia Scout 4×4 110KM TDI

Skoda Octavia Scout 4x4 110KM TDI
Skoda Octavia Scout 4×4 110KM TDI

Skoda Octavia Scout 4×4 110KM TDI – Silnik/skrzynia

Silnik jest o niezbyt dużej pojemności jak na takie auto bo 1600 cm3 i moc 110KM. To trochę mało i nawet moment w wysokości 250Nm jest za mały. Auto jest wyposażone w napęd 4×4 co dodatkowo jest obciążeniem i mechanicznym i dodatkowy napęd trochę waży. Tak więc jeśli w samochodzie za ponad 130tys zadowoli was mechaniczna skrzynia o 6 przełożeniach to jest to dobra oferta. Niestety dynamika w okolicy 12s do setki nie napawa radością przy wyprzedzaniu. Pozwoliliśmy sobie wsadzić do auta łącznie 5 osób i 150kg bagażu, o ile hamulce to wytrzymały bez zarzutu to już silnik potrzebował prawie 14s do setki. Jeśli chcecie to auto bo jest naprawdę świetne to nie wybierajcie tego silnika, 2.0 TDI 150KM jest idealne dla tego auta a dopłata kilku tysięcy złotych jest warta naszych nerów przez następne lata.

Skoda Octavia Scout 4x4 110KM TDI

Skoda Octavia Scout 4×4 110KM TDI – Zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie jest takie jak w zwykłej Octavii czyli MacPhersony z przodu i belka skrętna z tyłu różnica polega na tym że ma inną charakterystykę. Jest twardsze oraz podnosi nadwozie o ponad 3cm co przy dużych kołach 225/50×17 powoduje że auto robi wrażenie terenowego. Hamulce są jak w zwykłej Octavii czyli tarczowe, dodatkowo przednie wentylowane, są jak wcześniej wspominałem skuteczne nawet pod pełnym obciążeniem. Tak samo zawieszenie nie ma skłonności do bujania przy dużym obciążeniu, jest bardzo dobrze zestrojone. Tak naprawdę to to zawieszenie aż prosi by auto miało większy silnik.

Skoda Octavia Scout 4x4 110KM TDI

Skoda Octavia Scout 4×4 110KM TDI – Ekonomia

I to jest jedyne wytłumaczenie dla tego silnika, jest naprawdę oszczędny, średnie z testu to 6.2L/100km ale nie to jest najważniejsze. Przy pełnym obciążeniu w postaci 5 osób i 150kg bagażu i dodatkowo pełnym zbiorniku paliwa przy 100km/h auto zadowalało się 5.8l na setkę. Jeśli więc mamy stalowe nerwy i ekonomię stawiamy na pierwszym miejscu to oczywiście ten silnik jest idealnym rozwiązaniem.

Skoda Octavia Scout 4x4 110KM TDI

 

Przeczytaj równiez Test Skoda Scout 2.0 TDI 184KM DSG 4×4 Combi

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *