Test Skoda CitiGo 75KM

Test Skoda CitiGo 75KM

Test Skoda CitiGo 75KM okiem technicznym

Test Skoda CitiGo 75KM
Test Skoda CitiGo 75KM

Test Skoda CitiGo 75KM – Silnik/skrzynia

Silnik ma 1 litr pojemności ale jedynie 3 cylindry bo czwarty obcięli księgowi, szkoda że nie ma doładowania. O ile moc 75 koników jest wystarczające o tyle mniej jak 100Nm jest problemem oraz to że do 2tys obrotów mamy go mniej jak 80%. Dramat, nie wyobrażam sobie jak jeździ wersja 60KM, ten mocniejszy powinien być jedyny. Do spokojnego przemieszczania jest wystarczający ale biada temu do wrzuci na pokład 4 osoby i dodatkowo bagaż. Jest to więc auto na zakupy, typowo miejskie albo dla przedstawiciela handlowego, ostudzi jego zapędy. Skrzynia biegów ma 5 przełożeń więc nie jest to auto sportowe, pięć biegów w zupełności wystarcza bo są dobrze zestopniowane.

Test Skoda CitiGo 75KM
Test Skoda CitiGo 75KM

Skoda CitiGo 75KM – Zawieszenie/koła/hamulce

Oczywiście w zawieszeniu przełomu nie ma, MacPhersony z przodu i belka skrętna z amortyzatorami gazowymi z tyłu. Hamulce z tyłu bębnowe z przodu tarcze wentylowane, specjalnie się nie napracują bo masa auta to miniej jak 1000 kg. To powoduje że zanotowana droga hamowania ze 100km/h na oponach 185/55×15 jest poniżej 39m. W autach miejskich taki wynik jest do przyjęcia natomiast porażający jest fakt obecności opon wielosezonowych.

Test Skoda CitiGo 75KM
Test Skoda CitiGo 75KM

Test Skoda CitiGo 75KM – Ekonomia

Tu cuda nie są potrzebne bo i wielkość silnika, masa auta i moc napędu powodują naturalną ekonomię. Normalnie jeżdżąc możemy oczekiwać w mieście 5.6l/100km a w trasie 4.5/100km benzyny 95oktanów. Nawet jeśli zaszalejemy to zużycie nie przekroczy 8l więc raczej jest przyzwoicie. Ciekawi nas natomiast jakie jest zużycie wersji słabszej, jak znamy realia to identyczne.

 

SEAT MII NAWIGACJA MIO – Test!

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.